lørdag 17. mars 2012

Sen tur

Blev litet senare än planerat i dag, och sen hade Nattis bråttom så vi tog bara en liten "i grannskapet", bort vid växthuset, upp mot secon hand'en, bort till björkgatan, olnirs och sen ner i stallet. Egentligen kanske lika bra då vi taggar för lång tur i morgon, Gåsbacka och hela ronden där typ! Kommer bli underbart!

Jag taggar för att få rockarden klar nu inom några veckor förhoppningsvis, skall fjäska med nån om att borra upp hålen jag behöver, sen skall all plank dit efter jag kapat till dom och sandat dom så dom är släta! :)
Efter det skall jag olja det så det klarar av fukt, och så skall jag beställa fuskläder i silvergrått till en stoppad sits. Funderar på att köpa en liten barn-madrass bara, det är ju lagom tjockt till stoppad sits, sen skall det fästas med remmar bara till rygglänet när jag skall använda det.

Kommer bli riktig bra! Tagga tagga!
Har beställt en flughuva nu från hööks, samt en ny svettskrapa med taggar. Behöver den för att ruska bort vinterpälsen när han fäller som ett oväder.. >_< Skall nog även köpa en barbackagjord, en riktig en i läder hela vägen, som inte kommer snurra när den sitter på. Blir nog bra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar